کد خبر 296715
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تحقق نقشه راه ترسیم شده رهبری عید و تعطیلی نمی شناسد گفت: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و پیشرفت، اقتصاد باید مردمی شود.

به گزارش مشرق، علی یزدانی گفت: نقشه راهی که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، با نصب بنر و تابلو و همایش و سمینار محقق و میسر نمی شود، بلکه باید عملگرا بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: این نقشه راه در واقع، برنامه اجرایی دولت است و هیچ پیچیدگی در اجرا ندارد. به گفته وی، هدف این وزارتخانه تحقق فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب در روزهای آغازین سال جدید است و تحقق این فرمایشات، عید و تعطیلی نمی شناسد.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی نیاز به استمرار دارد و قرار نیست برای هر تعطیلی، چرخ توسعه کشور متوقف شود. یزدانی تاکید کرد: تلاش برای کاهش رشد تورم، مبارزه با رکود اقتصادی، رونق اقتصادی، هدفمندی یارانه ‎ها با نگرش برخورداری اقشار محروم جامعه از کمک بیشتر و تاکید بر انتقاد برای توسعه و پیشرفت از سیاست های دولت در سال 1393 خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجربه ثابت کرده دولت تولید کننده خوبی نیست و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت اقتصادی، اقتصاد باید مردمی شود. وی اظهارداشت: انتقادها باید ساختار سازنده و منصفانه داشته باشد و باید با تقویت نقاط مثبت و از بین بردن نقاط ضعف و تبدیل کردن آنها به فرصت ها، برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

یزدانی یادآور شد: نیاز به انسجام، وحدت و صمیمیت در دستگاه های مختلف و بین آحاد مختلف جامعه از محورهای فعالیت دولت در برنامه های پیش رو خواهد بود. وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال و سنوات گذشته به موضوع فرهنگ در جامعه گفت: پایه فرهنگ، اخلاق است و اگر اخلاق نیک در جامعه ترویج پیدا کند فرهنگ هم جای مناسب خود را پیدا کرده و فرهنگ اصیل و درست در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط مشی دولت بر تدبیر و اعتدال است و پرهیز از تندروی و افراط و تفریط در تمام زمینه ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از تاکیدات دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: موضوع مدیریت جهادی مختص به فرد یا قشر خاصی نیست و برای یک مدیریت جهادی نیاز است تمام آحاد جامعه در کنار هم در سازندگی کشور تلاش کنند. یزدانی افزود: این مدیریت و سازندگی جهادی در سال های هشت سال دفاع مقدس و سازندگی های پس از آن در روحیه تمام افراد ایران اسلامی وجود داشت و امروز نیز کشور نیازمند همان روحیه و انرژی است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بیشترین محور فرامین مقام معظم رهبری در سال های گذشته و به خصوص در شعار سال جاری معطوف به مسائل اقتصادی و صنعتی است و این مسوولیت تمامی بخش های دولتی و صنعتی در کشور را سنگین و حساس خواهد کرد و باید همه در این حوزه هوشیار باشیم.

وی یاداور شد: باید از کارهای روزمره در دستگاه های دولتی پرهیز کرد و هر آنچه که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد، باید واگذار شود. یزدانی افزود: از جمله ویژگی های اقتصاد مقاومتی این است که مردم بنیاد اقتصاد هستند و اقتصاد باید به خود مردم سپرده شود و در این راستا دولت وظیفه نظارتی، برنامه ریزی و هدایتگری را دارد؛ اولویت های اقتصادی توسط دولت تعیین می شود و مردم با تدبیرهای مناسب اجرای آن را بر عهده خواهند گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرامرز از اصفهان ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    البته امید واریم اقتصاد مقاومتی تبدیل به اقتصاد آزاد سرمایه داری نشود - بنده کارگر شرکتی هستم یک زمانی پیمانکار شرکت مبلغی را به عنوان حقوق کارگران می گرفت ولی نصف کمتر آن را به ما می داد که در دولت آقای احمدی نژاد قرار داد مستقیم شدیم و خیلی به ما کمک شد و دوباره زمزمه هایی است که قرار داد مستقیم برداشته شود خدا به داد ما برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس